Samen met Teunis van een “houtje-touwtje” naar een professioneel, goed werkend, ICT- en telefonie systeem.
Al meer dan 20 jaar is Magistor de toonaangevende technische groothandel in verspaningsgereedschappen en straalmiddelen. Het werkgebied is vooral Nederland en België. Een aantal multinationals maar ook veel kleinere bedrijven in de regio zijn vaste klant.
Jan Voortman kwam direct vanuit school bij Magistor werken, hij was veruit de jongste medewerker, daarom werd hij belast met ICT en telefonie. Inmiddels zijn we 11 jaar verder en gedurende deze periode is het bedrijf elke keer iets groter geworden en elke keer weer werd het telefonie en ICT- netwerk op een “houtje-touwtje manier” uitgebreid. Inmiddels werkt het hele systeem vlekkeloos, mede dankzij het partnerschap met Teunis ICT en Telecom.
“Als je bij Teunis iets vraagt, weet je zeker dat het goed is”.
Als kleine jongen maakte Jan al kennis met Teunis, door het feit dat zijn vader een machinefabriek had. Daar werd ook al samen zakengedaan. “Een man, een man, een woord, een woord”. Afspraken worden nagekomen, zijn altijd duidelijkheid en er zijn nooit verrassingen achteraf”, zo staat Teunis bekend bij Jan.
De samenwerking tussen Magistor en Teunis begon met een beetje demiwater voor de heftruck, een gasbrander voor de krimpfolie en snel volgde nog veel meer. Sinds een aantal jaren verzorgt Teunis IT & Telecom de volledige telefonie en IT. Er is een volledige nieuwe infrastructuur neergelegd tijdens de grote verbouwing van een paar jaar geleden. Volledig nieuwe bedrading, alles naar glasvezel, een nieuwe patchkast, enzovoort.
Naast de techniek verzorgt Teunis ook de volledige telefonie. “Teunis zorgt ervoor dat we altijd de juiste abonnementen hebben. Als er een telefoon kapot is, wordt deze snel gemaakt en zorgen ze voor een vervangend model”.
“Beter een partnerschap met een bedrijf hier 2 minuten vandaan dan zo’n bedrijf dat alleen maar één keer in de zoveel tijd belt om weer een contractje af te sluiten.”
Teunis vertegenwoordigt KPN. De tarieven zijn van die aard, dat ze concurrerend zijn, maar dat is zeker niet de belangrijkste afweging die Jan maakt: “Er is eigenlijk nooit iets aan de hand maar als er iets is, staan ze hier direct. We kunnen als bedrijf niet stilliggen omdat iets niet werkt om vervolgens twee uur te moeten wachten op een monteur die vanuit het westen moet komen aanrijden.”