“Wij doen eigenlijk van alles met Teunis.”
“Wij zijn vanaf het begin al klant bij Teunis”. Aan het woord is Ruurd Beintema. Hij runt samen met zijn zwager Thijs Pots sinds 2016 het bedrijf RTL Autoservice in Nijverdal. Ooit klein begonnen aan de Wilhelminastraat en tegenwoordig in een mooie, ruime hal aan de Louis Braillestraat.
Thijs vult Ruurd aan: “Je wordt er altijd goed geholpen, de jongens denken altijd mee. Toegankelijk, laagdrempelig, geen poespas, normale mensen en doen wat je zegt.”
Beiden kennen Teunis al vanaf de tijd dat ze nog in loondienst werkten bij twee andere autogarages in Rijssen. In hun vrije tijd sleutelden de mannen destijds ook graag aan auto’s en deden ze mee aan autorodeo’s; de naam RTL Autoservice stamt al uit die tijd.
Naast auto-onderdelen verzorgt Teunis bij deze autogarage ook de bedrijfskleding. De telefooncentrale, randzaken zoals spullen voor de compressor, gas voor het lassen, lasdraad of een luchtleiding, zelfs heftruckonderdelen komen bij Teunis vandaan. Ruurd: “De samenwerking is heel prettig. Als de nood aan de man is, word je zelf ’s avonds of in het weekend geholpen. Als er een probleem is hoef je maar te bellen en wordt het netjes opgelost, daar gaan ze ook serieus mee om.”
RTL Autoservice is onderdeel van de Autovakmeester formule. Merkonafhankelijk. Dit betekent in de praktijk dat men hier terecht kan voor auto-onderhoud, de APK-keuring en reparatie, ongeacht automerk en bouwjaar. De bestellingen die de mannen doen bij Teunis zijn dan ook heel divers.
De hoofdmoot is natuurlijk auto-onderdelen. Volgens de mannen is dit perfect geregeld: “Alles is gedigitaliseerd. Voor de bestellingen wordt gebruik gemaakt van het Bright Motive bestelsysteem, daar is de voorraad en het tijdstip van levering direct inzichtelijk.” Maar, zoals vermeld, weet RTL Autoservice Teunis ook te vinden voor heel veel andere zaken: “Waar Teunis echt sterk in is, is dat ze op elk vakgebied heel veel hebben liggen, je grijpt niet gauw mis. Aan de kant van de industrietechniek ook. Daar staan echt jongens met verstand van zaken achter de balie. Mocht er toch misgegrepen worden, dan worden wat andere onderdelen bij elkaar gezocht en dan wordt het nog zo gemaakt dat het past, dat is fantastisch.”